Cases / Geelmuyden Kieses
Geelmuyden Kieses
Regnskabsansvarlige til Geelmuyden Kieses rejse på det danske marked
Geelmuyden Kiese er Skandinaviens største partnerejede PR- og kommunikationsbureau. Som en etableret virksomhed i Norge og Sverige, var deres næste ambitioner at vækste på det danske marked, og i den forbindelse havde de brug for en stærk regnskabsansvarlig.
Geelmuyden Kiese Danmark er en mindre, men værdibaseret virksomhed. De startede deres rejse i Norge i 1989, og blev hurtigt et veletableret PR- og kommunikationsbureau. Deres ambition om at fastlægge sig på det danske marked havde ikke oplevet samme succes, og derfor var det ikke muligt at tiltrække potentielle kandidater med store titler.
Denne vækstrejse krævede et stærkt internt team, som skulle varetage virksomhedens regnskaber, og kvalitetssikre bogholderiet. Udfordringen var derfor at finde mere erfarne regnskabsansvarlige, til at varetage opgaverne for regnskabsafdelingen og dets team.
Geelmuyden Kiese havde både krav til kandidaternes faglighed og ambitioner. Da de begyndte deres vækstrejse på det danske marked, skulle de finde hele medarbejderstaben. Ønsket om en større økonomiafdeling, med kompetente og erfarne medarbejdere, blev en af de større udfordringer i rekrutteringen.
Capax assisterede, som samarbejdspartner, Geelmuyden Kiese på deres danske vækstrejse. Vi gav dem sparring til deres rekrutteringsstrategi, så den passede til en virksomhed, der lige var begyndt at vækste, og samtidig tiltrak ambitiøse kandidater.
Kandidaterne blev præsenteret for det store ansvar og den karrieremæssige udvikling. De ville ikke blot få en lille rolle i en stor virksomhed, men en stor rolle i et af Skandinaviens mest vækstende PR- og kommunikationsbureauer.
Learnings
Ved at fremhæve potentialet i Geelmuyden Kieses fremtidsudsigter, kunne vi nå ud til kandidater, som ikke kun havde den ønskede ledelseserfaring, men også erfaring med både regnskabsanalyse og budgettering. Vi fangede også de kandidater der delte deres ambitioner om at være med til at etablere en international virksomhed, på det danske marked. Det der især tiltrak kandidaterne, var muligheden for at videreudvikle deres kompetencer og samtidig opnå stort ansvar, hos et vækstende bureau.